tisdag 29 september 2015

Vilken serie ska jag se härnäst?

Säsong 2 av Elementary är slut och här står jag och undrar vad tusan jag ska se härnäst. Det är alltid lika svårt att välja en ny tv-serie att följa som att välja en bok att läsa. Undrar om det går att få 4-5 timmar extra på dygnet, det vore kanon!

Men här har jag listat några serier som jag är intresserad utav. Sen får vi se vilken det blir ;) 

- Poldark
Året är 1783 och Ross Poldark återvänder från det amerikanska frihetskriget till Cornwall, bara för att upptäcka att hans gamla värld är i ruiner. Hans far är död, den familjeägda gruvan stängd sedan länge, huset fallfärdigt och till råga på allt ska kärestan Elizabeth gifta sig med hans kusin. Han bestämmer sig för att skapa sig ett nytt liv och trotsa de fientliga krafter som motarbetar honom. 

- Rizzoli & Isles
Jane Rizzoli är kriminalaren som aldrig ger upp. Maura Isles är rättsläkaren som alltid ser diagnoser och defekter först, sedan personen. Tillsammans sätter dit Bostons mest ökända brottslingar.  

- Chasing Life
Chasing Life handlar om en ung kvinna på 24 år som just är på väg att få allt hon någonsin velat - en dejt med sin crush och hon är dessutom på god väg att växa rejält som den journalist hon är. När hon plötsligt får reda på att hon har cancer, leukemi så tar hennes liv en stor vändning och i stället för att planera sin framtid med pojkvännen så börjar hon sakta men säkert inse att hon kanske inte har den framtid som hon alltid väntat sig. 

- Faking it 
Efter att ha misslyckats på alla tänkbara sätt att bli populära beslutar sig två bästisar att komma ut som lesbiska, vilket gör dem kända över en natt. Problemet är bara att de inte alls är lesbiska..

Andra serier jag vill se: The fosters, Scandal, Cedar Cove, Once upon a time, Mr, Robot.

Just nu så är jag nog mest sugen på att se Scandal, Mr. Robot, Chasing Life och The fosters! Vilken serie tittar du på nu? Och vilken serie borde jag se först? 
'


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar