tisdag 29 september 2015

Recension: Anna och den en franska kyssen

Anna har ett lyckligt liv i Atlanta. Hon har en lojal bästa kompis och är kär i sin arbetskamrat på biografen, som just har börjat återgälda hennes känslor. Därför blir hon inte alls förtjust när hennes pappa bestämmer sig för att skicka i väg henne till Paris för att hon ska gå sitt sista skolår där. Men trots att hon inte kan ett ord franska lär Anna känna en del coola nya personer, inklusive den snygge Étienne St. Clair, som snabbt blir hennes bästa vän.Tyvärr är han upptagen - och det kanske hon också är... Eller?Annas år i Paris, staden som brukar kallas »världens mest romantiska«, visar sig bli omtumlande, hjärtslitande och alldeles fantastiskt. Ett år som förändrar henne för alltid.

Jag har läst den fantastiska boken Anna och den franska kyssen skriven utav Stephanie Perkins. Och precis som Girl Online av Zoe Sugg så är det är en bok med väldigt mycket rosa moln och putttinuttigt - me love!!

Anna och den franska kyssen är en romantisk bok med mycket kärlek, vänskap, paris, internat, underhållning, ja listan kan bli lång. För det första så älskade jag Anna, och kunde relatera väldigt mycket till henne. Jag skulle reagera exakt som hon i vissa situationer som henne och jag älskade att läsa om hennes filmnörderi. Jag tyckte det var extra roligt att hennes pappa var författare och skrev sliskiga tantsnusk-böcker haha!

Det jag trodde jag skulle fastna mest för innan jag började läsa boken var den hypade och omtalade St. Clair. Nja, vi fick inte riktigt ihop vi två. Jag vet inte vad som hände men jag tyckte mest han kändes jobbig och förstår inte alls vad alla pratar om att han är så underbar osv. Men så kan det vara, men blev boken sämre pga det? Absolut inte. Jag älskade boken trots en svag kille. Sedan har jag också lite svårt för killar i böcker när de inte vet vad de vill...

Mycket till hjälp för att göra boken så läsvärd var att den utspelade sig i Paris och på ett elevhem, jag ville bara släppa allt annat här hemma och dra till Paris och bo på ett internat. Författaren fick verkligen till det och det kändes som om jag också var i Paris när jag läste boken.

Den kanske inte skiljer sig mycket från andra chic-lit böcker men, är man som mig och älskar sådana här böcker så läs Anna och den franska kyssen. Den är supermysig och jag bara njöt när jag läste den.

Summan: Jag älskade den och vill läsa mer nu nu nu nu av Stephanie Perkins!!