tisdag 8 september 2015

Nä, ni Bokus

Förra måndagen den 31/7 beställde jag ett gäng böcker från Bokus, (läs: ca 10 böcker) och ja, jag fattar att leveransen tar lite längre tid om man beställer mer. Men det är 2015, och beställer jag något ifrån nätet så förväntar jag mig att paketet dyker upp samma vecka, för så har det varit de flesta gångerna. Men inte hos Bokus, nu har det gått 8 dagar!!!! Men igår fick jag ett mejl om att de hade packat mina varor, men ändå det har gått 8 dagar.

Läste recensioner om Bokus där nästan alla klagade på leveransen, någons varor kom efter 14 dagar?! För mig så är att om det är snabb leverans en positiv sak för ett företag, som när jag beställde smink ifrån Tikei, paketet kom dagen efter! Jag har blivit så van med snabba leveranser att dessa 8 dagar känns som en evighet.

För mig kommer det inte att bli någon mer beställning ifrån Bokus, tar nästan lika lång tid att beställa något ifrån utlandet. Blir lite extra irriterad både på mig själv och på Bokus då i beställningen ligger det viktig kurslitteratur...Hade jag vetat om att det var fruktansvärt seg frakt så hade jag beställt tidigare...eller ifrån Adlibris.



 

2 kommentarer:

  1. Det har gått 13 dagar sen jag beställde min kurslitteratur därifrån och jag har inte ens fått ett leveransmail än :( Och det är bara TRE böcker. Aldrig mera Bokus.

    SvaraRadera
    Svar
    1. SÅ dåligt!! liksom 13 dagar???? Typ en halv månad, helt sjukt! :(

      Radera