onsdag 23 september 2015

En sån där höstlista


 Vi kör en liten höstlista för att peppa inför hösten tycker jag! =) 


Vad ser du framför dig när du tänker på hösten?
Jag är blandad inställd till hösten, jag älskar sommaren men hösten går väl an. Nu när vi ska flytta till ett hus så ser jag framför mig hur jag sitter framför brasan med fina raggsockor och en kopp varm choklad samt en bra bok! Och kanske en katt i knät eller två...

Vad är det sämsta med hösten då?
Ja, det värsta med hösten är ju att det blir vinter?! Och den tycker jag inte alls om.

Och det bästa?
Fina färger på träden, att man kan sitta inne en hel dag pga det regnar och läsa böcker/ se på tv-serier utan dåligt samvete. 



Hur ser din höstoutfit ut?
Jag är verkligen en säsongare, använder bara sommarkläder på sommaren, höstkläder på hösten osv. På sommaren klär jag mig alltid i ljusa färger, och på hösten kan jag klä mig i lite mörkare. En notis: jag använder bara kjol/klänningar, aldrig jeans. Så nu i höst vill jag införskaffa mig 1-2 fina kjolar som är vippiga eller i A-linjeform. Fina höstkappar har jag sedan tidigare höstar!

Vad har du på to do-listan?
Vi ska ju flytta nu den 12 oktober så just nu på to do-listan står det att rensa rensa rensa! Bort med allt skit som vi inte använder, har redan rensat lite i sovrummet. 4-5 glossyboxar fick åka till tippen, gamalt smink, mobilskal, osv! Sedan ska vi tapetsera också i nya huset och bo in oss =) 

Hur botar man höstdeppighet?
Tanken på jul kanske! Sedan titta på mängder med tv-serier, nu har man liksom chansen att se på alla serier som man inte har haft tid till tidigare! 



Bästa musiken för regniga dagar?
Okej, jag lyssnar väääldigt sällan på musik....Men kanske hmmmm... Måste tänka på vad jag brukar lyssna på.....One direction?...

Vilka serier passar extra bra att titta på?
Ehh! Finns massor! Hart of dixie, Gilmore girls, One tree hill, Life unexpected, Elementary, Sherlock, Criminal Minds, några stycken som jag tycker är värda att spana in!!

Vilken är din höstigaste maträtt?
Soppor i all form, jag älskar att laga soppa. Kycklingsoppa, kräftsoppa, laxsoppa, köttfärssoppa! Sedan tycker jag om matpajer mycket, kycklingpaj, köttfärspaj osv! 

Var hänger du helst när du är ledig?
Jag är alltid hemma på dagarna eftersom jag pluggar på distans. Så hemma!

Har du någon inplanerad resa?
Näää :( Eller, en dagsutflykt till Göteborg på fredag! TAGGA!

Hur förbereder du dig för vintern?
Hm, ingen aning. Läser böcker som utspelar sig under julen, tänker på att vi kommer bo ute på landet och snön kommer ligga så fint utanför och en totaltystnad..



Lista från Lovisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar