torsdag 27 augusti 2015

När blev jag så vuxen så jag pluggar på högskolan?

Japp, ni läste rukbriken alldeles rätt, Jag kom in på högskolan, min största fråga är: när blev jag så himlans vuxen så jag pluggar på högskolan? Det är ju fleeeera år dit typ. Liksom, började ju nyss årskurs 1 på gymnasiet?

Anyway, det jag ska plugga är: Barn och Ungdomslitteratur, Kriminalromanens tradition och förnyelse och Arkelogi A. Detta kommer bli så kul men ack så nervös jag är, även om det är galet roliga kurser jag har valt så är jag rädd att det kommer vara för svårt, jag kommer inte fatta något, jag kommer suga, jag kommer va sämst osv. Men hur svårt kan det egentligen vara. Barn och ungdomslitteratur är ju liksom vem jag är, men är mest nervös över Arkelogi kursen?! Helt otippat att jag kom in på den kursen, men det finns faktiskt ett intresse också för arkelogi och historia. Så, eh är ganska så nervös...

Jag kommer plugga på distans, vilket är både skrämmande och nervöst?! Tänk om jag inte alls kommer klara av det, men jag tänker att när jag gick på gymnasiet så var det sååå svårt att komma upp ibland, jag var omotiverad och ofta ofta ofta kom jag inte iväg ens till skolan och jag ville nog mer än allt att det bara skulle vara över så jag kunde bestäma själv när och var jag ska plugga. Nu behöver jag inte gå upp så jädrans tidigt, jag kan sitta i soffan med datorn i knät och plugga iklädd i pyjamas, jag kan laga mat när jag vill, jag kan sy, jag kan se på serier, jag kan läsa böcker, jag kan gå på promenadern osv. Jag kommer ha det ganska chill, bara jag, hemmet och datorn typ. Plus våra katter. Nej men, jag tror detta kommer bli bra. Planen är sedan i vår att söka till Bibliotikarieutbildningen. Längtar nog mest dit så jag vet om jag kom in eller inte hehe.

Det kommer upp ett inlägg senare om min kurslitteratur, för till Barn och Ungdomslitteraturen och Kriminalromanes tradition och förnyelse så är det galet rolig litteratur! 

Så, nu vet ni vad jag kommer göra i höst! Vad ska ni hitta på? Plugga, jobba, resa?

1 kommentar:

  1. Kul! Jag pluggar inte på distans, men har väldigt få timmar i skolan så pluggar mest hemma. Finns både fördelar och nackdelar med det, som med allt annat. Kommer att gå jättebra, lycka till!

    SvaraRadera