söndag 16 augusti 2015

Disney news



Dessa bilder har cirkulerat runt om ute på internet, jag blev väldigt nyfiken då jag älskar Hitta Nemo, Superhjältarna och mest Bilar. Hitta Doris kommer ut 26 augusti 2016, mina förhoppningar är att vi kommer få möta de gamla älskvärda karaktärerna såsom Nemo, Marlin, och Bruce samt fiskmåsarna. 

2017 kommer Toy story 4 ut, jag har inte sett några utav filmerna så jag kan inte uttala mig om det verkligen behövs den fjärde film eller inte. Men Cars 2 och Superhjältar 2 är ännu inte ej bekräftade.

 
Nyligen gick Disney ut med att de kommer göra en film om den kända sagan Jack och bönstjälken. Gigantic som den kommer heta på engelska kommer regissseras av Nathan Greno, som låg bakom Trassel som blev en succé. Soundtracket kommer göras utav samma radarpar som gjorde det till Frost. Filmen beräknas komma ut på bio år 2018. 


Den gode dinosaurien har premiär 2016, jag har inte hört talas om den här filmen innan. Här möter vi Arlo, en charmig liten apatosaurus som är minstingen av tre barn. Han är kul och nyfiken på världen men också osäker på sig själv. När han förlorar sin pappa i en tragisk olycka och plötsligt är ensam och långt hemifrån, börjar hans livs stora resa - att hitta hem, och hitta sig själv.


Zootropolis har biopremiär den 24 februari 2016. Filmen handlar om ett oamaka par som bor i staden där det finns nånting för alla. Här finns små tunnelbanor för möss, bilar för giraffer, till och med tidningsstånden har magasin i alla storlekar. Hela världens djurbefolkning på en plats. Det är ett actionäventyr och något som vi har väntat på länge är: Disneys första nakenscen. 


Insidan ut har ni kanske redan sett på reklamen på tvn. Filmen handlar om Riley och hennes familj flyttar från hemstaden i Minnesota till San Francisco och Riley måste lämna alla sina vänner och sitt gamla liv - ch trivs varken i den nya staden eller i den nya skolan. Den här filmen berättar utifrån känslorna inne i hennes huvud. 

Den här har faktiskt premiär den 28 augusit 2015, men jag har inte hört talas om filmen sedan innan så den fick vara med i alla fall. 

Det är ingen hemlighet att jag älskar Disney, jag kommer se på varje film som jag har skrivit om. Längtar mest till Zootropolis. Vilken film tycker du låter mest lovande? =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar