tisdag 11 augusti 2015

Giftfritt

Detta är inget bokrelaterat inlägg.

Jag har på min balkong tomatplantor, och i morfars växthus gurkplantor, chili och paprika. Blev så glad när han sa att två gurkor var klara!! Tomaterna är riktigt sega iår, men det beror nog på den kalla sommaren vi har haft. Det är verkligen hur kul som helst att odla, och eftersom vi kommer flytta till hus i november så finns det möjligheter att odla ännu mer! Jag längtar så redan tills nästa sommar.

Annars så älskar jag att ta vara på naturens tillgångar. Som när jag, sambon och morfar var ute och plockade kantareller, 17 liter lyckades vi skrapa ihop, så nu har vi nog så det räcker några år framåt. Morfar och mormor har också i sitt växthus vindruvor som blev så himla goda och söta! ah, vill också ha ett eget växthus!!

Min frukost imorse, tänk vad härligt! Pålägg som är utan gifter och kemikalier. Eller ja, osten är såklat köpt så vill nog inte riktigt veta vad som är i den..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar