fredag 14 augusti 2015

ABC - Kvinnor




Enligt O har kommit på den briljanta idén om ett ABC med temat kvinnor. Jag blev såklart väldans sugen på att hänga på! Dock så är jag fruktanvärt dålig på att fortsätta på mina utmaningar, men jag ska göra mitt bästa =)

Först ut är bokstaven A, och här nedanför så ser ni frågorna! Glöm inte, det är fokus på kvinnor.

1. Vem är din favoritförfattare med för- eller efternamn på A?
Min favoritförfattare har inte ens A i sitt namn, men jag älskar Jodi Lynn Andersons bokserie Persikosommar.

2. Det finns ju annan kultur än böcker. Vilka kvinna med för- eller efternamn vill du lyfta fram som är kulturell, men inte just författare?
Youtubern Anty! Om nu youtube räknas som kultur? Men ja, jag bestämmer det! Den nya kulturen typ. Anty är skit häftig och tittar du inte redan på hennes videos så gör det. 

3. Berätta om en kvinna med för- eller efternamn på A, som är en stor favorit och som du tycker fler borde upptäcka.
Okej, alla vet vem Astrid Lindgren är, men herregud vad jag älskar den kvinnan! Även om halva jordens befolkning vet vem det är så, läs hennes böcker igen. Ofta så är det många som vet vem hon är men inte har läst hennes böcker, bara gör det.

4. Vilken kulturell kvinna med för- eller efternamn på A har du ännu inte utforskat?
Jag har ännu inte läst mycket utav Jane Austen, bara Stolthet och fördom men vill verkligen läsa mer utav henne. Sedan har vi också Virgina Andrews böcker som är helt outforskade. 

Det här var ju superkul! Kommer definitivt fortsätta med detta  =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar