fredag 11 januari 2013

Tre tv-serier jag vill se!

Tre serier jag har börjat följa är Nashville, Terra Nova och Land Resort. Återkommer med recensioner när jag har sett en hel säsong av serierna.  

Nashville handlar om Rayna Jaymes som har varit en stor countrysångerska i flera år, men nu på den senaste tiden har den nya skivan inte sålts så bra och man måste ta hjälp. Av den nya countrystjärnan Juliette Barnes.

Till att börja med så är det grym musik med. Eftersom det handlar om två countrysångerskor så är det väldigt mycket musik med, men bra musik! Rollen som Hayden Panettiere  spelar är så irriterande att varje gång hon öppnar sin lilla mun blir jag arg. Juliette Barnes är inte min favorit. Egentligen finns det ingen karaktär jag riktigt gillar. Men jag tycker Hayden spelar Juliette riktigt bra!
 

Världen står inför en miljökatastrof, men forskarna har hittat en väg att ta sig tillbaka 85 miljoner år. Dinosaurier finns, och människorna försöker börja om från början och försöka bygga upp en ny civilstation som kallas för Terra Nova. 

Jag gillar den här serien, Jurassic park är en av mina favoritfilmer och jag har alltid gillat något som är inspelat i djungeln. Varje avsnitt är spännande och den här har haft en väldigt stor budget, vilket syns. (kanske inte när det gäller dinosaurierna, men omgivningen och effekterna är riktigt bra)


Land Resort. Kaptenen Marcus Chaplin ifrågasätter en order om att avfyra missiler mot Pakistan som skulle förinta hela landet. Istället så blir ubåten och besättningen beskjutna av sitt eget land USA. Chaplin och hans mannar hamnar på en ö med hela sin utrustning, det innebär att dom skulle kunna utplåna hela jorden. USA, Kina, Indien, Pakistan, snart är det ingen dom är vänner med.

Den här serien gillar jag verkligen. Jag har en hatkärlek till krigsfilmer och böcker. Det är verkligen tunga saker dom använder häringa dåliga leksaker. Jag är inte så insatt i vapen och kan inte så mycket men även jag kan lista ut att det är ganska tunga och farliga saker. Egentligen så tror jag nog att den här serien skulle passa som film också. Storyn har något extra men den känns lite utdragen som serie. Jag hoppas bara att serien inte blir så utflippad, och liksom går gränsen. Men som sagt, serien är riktigt bra och sevärd. Om man vill se snygga killar i uniform så den här serien absolut något för dig :-)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar