söndag 27 januari 2013

Förintelsens minnsedag

Idag är det en så viktig dag. Förintelsens minnesdag. Den här dagen är så otroligt viktig för mänskligheten, att vi aldrig ska glömma vad som hände under andra världskriget. Jag hoppas ni alla sänder en tanke till alla som förlorade sina liv. Dom fick aldrig chansen att leva för att dom fötts som fel människor, fel politiskt tänkande, fel sex sexuell läggning.  

Jag besökte Auschwitz i somras, och det var en otroligt upplevelse som jag aldrig kommer glömma. Jag hoppas att alla människor på jorden ska inse att våld och krig inte löser någonting, och att vi en gång i tiden ska ha ett jämställt samhälle. Där varje person räknas oavsett kön, hudfärg, sexuell läggning, politiskt åsikt. Ikväll tänder jag ett ljus för alla som förlorade sitt liv i förintelsen. <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar