måndag 14 januari 2013

inför sista avsnittet av Gossip girl

OBS! Detta inlägg kan innehålla spoilers om Gossip Girls sista avsnitt!! OBS!



Och så kom slutet vi alla väntade på. Sista avsnittet av Gossip Girl. Jag tycker personligen att serien skulle ha slutat för 2 säsonger sen, allt kändes lite uttjatat nu i säsong 6. Jag har blandade känslor över att GG är slut, jag är glad över att dom bestämde sig för att avsluta serien vid säsong 6 och inte förstöra serien ännu mer. Men samtidigt är det ju lite ledsamt att en serie som man har följt så pass länge har tagit slut. 

Men jag hade några punkter som jag ville att skaparna/författaren skulle ta med i det allra sista avsnittet och ge svar på. Vi tar ett tit! 

- Vem fasen är Gossip Girl?! Den frågan har jag ställt mig så jäkla många gånger. Jag och min kompis Alice har funderat, funderat och funderat. Har vi missat något? Har det varit några tydliga vinkar om vem det är? Men när allt avslöjades så vart jag inte förvånad, liksom, Dan har ju alltid varit "the underdog" så självklart! Vem annars skulle det vara? 

- Chuck och Blair, Chair. Hur skulle den magiska kärlekssagan sluta? Ganska bra slutade den tycker jag. Dom har ju jagat varandra som katt och råtta sedan säsong 2. Det här var nog det viktigaste, att Chuck och Blair skulle få varandra. 

- Hur skulle Lily och Rufus lösa allt? Hur skulle det gå för Serena och Dan? Skulle Nate hitta någon? Frågorna var många, vissa bättre svar vissa sämre. Jag är inget stort fan av Serena och Dan och deras relation, dock så har jag alltid gillat Dan från första säsongen men nu i säsong 6 så förändrades han och han fick lite skinn på näsan. 


Jag tyckte det var lite kul att vi fick se gamla ansikten komma tillbaka. Det är lätt att man glömmer bort gamla karaktärer. Men jag undrar varför Rachel Bilson och Kristen Bell var med? Vilka spelade dom? Jag misstänker att dom kanske är Seren och Blair 2.0? Jaja, roligt att dom var med iaf!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar