onsdag 30 januari 2013

Ny Sarah Dessen bok

Johanna Lindfors, en svensk författare har översatt en Sarah Dessen bok. Blunda och Hoppa. Jag gillar Dessens böcker, dom är lätta och roliga men innehåller samtidigt en fin kärlekshistoria. Omslagen till dom svenska böckerna är så fina och somriga, den här är nästan finast tycker jag. Älskar det här omslaget och jag tror att den här boken kommer bli precis lika bra som dom andra är på svenska. Jag totalt älskade Mycket mer än så och tyckte då att det var den vackraste bok jag har läst...Mitt perfekta liv och Du glömde säga hejdå var också bra men inte lika bra som Mycket mer än så. Men gillar Dessens böcker väldigt mycket.


Remy är en ganska cynisk, lite bitchig tjej som tycker att relationer är bäst om de är korta och utan engagemang. Hon tar aldrig några risker, hon har noll tillit till människor, och hon är expert på att göra slut. Kanske har det någonting att göra med att hennes mamma är inne på sitt femte äktenskap och på att hennes pappa är död. Men så träffar hon Dexter, en musikerkille som inte alls är hennes typ. Tror hon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar