onsdag 30 december 2015

Nyårsfirande!

Detta är ett sammarbete mellan mig, och dessa andra bloggare: http://frokentv.se, http://seriereflektioner.blogg.se, http://gillafilm.se/,  http://gothamalley.blogg.se. Kika in hos dom vettja! De skriver om samma sak som mig =) 

Om du är som jag, ligger hemma med förkylning och feber från helvetet och kommer därför inte att fira nyår imorgon så kommer jag ge tips på några filmer som kan bota ensamheten och kanske sjukan också. 

200 cigarettes
New Year's Eve, 1981, the Lower East Side. Monica's having a party, but as late as 9, no one's there. She stews (and drinks). Folks are on their way, all looking for love, sex, or both. En route, paths cross, gambits misfire: a performance artist, her boyfriend until today and his long-time pal Lucy, two Long Island high-school girls, two punk rockers, a bartender, a Scottish painter who's lousy in bed, a pretty face named Jack who runs when women say they love him, his cute but clumsy date Cindy, two trendy vamps, a loquacious cabby, the man-crazed Hillary, and Elvis Costello. Nearly everybody smokes, and nearly everybody scores. And all get who and what they deserve.

En gammal goding, utspelar sig i New York under nyårsafton. Jag som älskar äldre filmer älskar den här. Har sett den sååå många gånger! 


Ensam Hemma
 Behöver nog inte dra någon handling, för jag tror att alla nångång har sett Ensam hemma. Många tycker dom är överskattade men jag älskar dom lika mycket nu som då. Utspelar sig på julen och allt är bara så mysigt och roligt.

 The Duff

Under sista året på high school förstår Bianca att hon anses vara DUFF (Designated Ugly Fat Friend) till sina mer populära vänner. För att få tillbaka självkänslan och attrahera drömkillen anlitar Bianca den snygga Wesley som kärlekscoach. Hans ex, skolans största mobbare, gillar inte det arrangemanget. Men en hemsk viral video får barndomskompisarna Bianca och Wesley att se på varandra med helt nya ögon.
Ibland behöver man bara en bra high-school film. Drama, drama och kärlek! Precis vad en sjukling kan behöva ibland! En typisk hich-school rulle. 

Grinchen - julen är stulen
 Högt uppe över staden Whoville bor den grinige och ensamme Mr. Grinch vars hjärta är två nummer för litet. Alla de glada invånarna i Whoville älskar julen och är i full färd med att förbereda en härlig fest. Men om det finns något som Grinchen hatar så är det julen. Han står helt enkelt inte ut med den. Och plötsligt får han en riktigt vidrig idé. Han bestämmer sig för att klä ut sig, ta sig ned till Whoville och en gång för alla göra slut på det irriterande julfirandet

En gammal favorit, jag såg denna första gången när jag var ca 10 år och har älskat den sedan dess! Har sett den varje jul och åhhh så bra den är!!!!!!!!! Vem ville inte bo Whoville?! 


Detta är några utav mina må-bra filmer, som passar perfekt när man är sjuk eller bara känner sig lite ensam. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar