söndag 27 december 2015

God Fortsättning!

God Fortsättning på er alla. Nu hade nog det mesta julfirandet lagt sig va? Iaf för mig! Jag som sa att jag skulle blogga under julen och att jag kommer ha all tid i världen - hahahahaha. Temainlägget vart uteslutet då jag i onsdags var tvungen att handla mat inför julafton, baka julgodis med pappa, och sedan var jag och sambon bortbjudna till hans jobbarkompis för att spela bingo och äta trerätters. Så, det inlägget kom aldrig upp. 

Vi firade jul hemma hos oss, vilket var supermysigt och så skönt det var att vara hemma! Slippa åka någonstans och tystnaden efter alla hade åkt hem var oslagbar. Men vårt julfirande tog inte slut där, utan på juldagen fick vi lunch-gäster och sedan på kvällen for vi hem till min pappa för att fira jul ännu en gång med mina äldre syskon. Och på annandagen var det dags för ännu mer firande hos sambons hela familj!

Så min jul har varit perfekt på alla sätt och vis, vi har liksom umgåtts med familj och vänner hela dagarna i ända och bara myst. Jag har läst massor, och sedan vann jag också en valfri bok från Adlibris, så jag valde Martina Haags nya Det är något som inte stämmer. Ser jättemycket fram emot att få läsa den! Jag fick också det årliga presentkortet på Akademibokhandeln i julklapp utav min bror, sååå funderar på att köpa Harry Potter och den vises sten - illustrerade utgåvan. Eller om jag ska spara presentkortet till bokrean...

En extra trevlig överraskning var också att Beatles kom ut på Spotify!!!! Vi älskar Beatles här hemma så låtarna har gått på repeat hela dagarna. Let it bee leeet it beee! 

Nej nu, ville bara önska er alla en God fortsättning, jag ska strax iväg på fotbollsträning - sport tar aldrig jullov vet ni! Och imorgon går jag tillbaka till jobbet, och så var vardagen igång igen. Jag hoppas ni alla har fått en jättebra jul med mycket mat och kärlek, det har jag! <3

Imorgon dyker det nog upp en sammanfattning om hur det har gått i Läs-a-loten, samt lite läsutmaningar för 2016! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar