söndag 8 november 2015

Harry Potter-helg: Min HP historia

Vi alla har någon form av historia när vi berättar om något som betyder mycket för oss, det kan vara att Harry Potter böckerna gjorde så att jag klarade av skolan, att Harry Potter böckerna gjorde så jag fick nya kompisar, ja, ni fattar. 

Jag önskar att jag hade en egen HP-historia men tyvärr inte. Jag var väldigt efter när det gällde att se filmerna eller att läsa böckerna, tror jag läste min första bok i 7:an och såg filmerna i 8:an, men där och då så blev jag besatt. Jag vet inte varför jag började läsa böckerna, kände väl att jag bara ville ha någonting nytt.

Jag och min kompis som verkligen blev jättebra kompisar då fangirlade tillsammans, vi tillverkade egna trollstavar, gjorde t-shirts med HP citat på, vi lyssnade på musiken, spelade playstationspel med HP, listan kan göras lång. Sedan dess har jag alltså varit fast, och även om jag nu är 19 år gammal så älskar jag fortfarande Harry Potter.

Men innan denna period så tyckte jag att Harry Potter inte var något för mig och att det var för läskigt, ni förstår att när jag var liten (okej mellan 8-13 år) så var jag världens fegis när det gällde film. Jag kunde absolut inte se nånting läskigt eller otäckt, och Harry Potter och de vises sten gick på tv och jag kollade en liten stund, tills Harry, Ron och Hermione hamnar i ett "träsk" där Ron får panik för han tror att han kommer kvävas till döds, vid det ögonblicket så blev jag så rädd att jag aldrig mer tittade på HP tills jag började läsa böckerna i 7:an.

Från att gå rädd för Harry Potter till att älska hela världen som J.K Rowling har byggt upp. Tyvärr har jag ingen storslagen historia om hur HP förändrade min värld, men jag kan säga att tack vare HP så öppnades mina ögon för andra böcker som är övernaturliga.  

Har ni någon Harry Potter historia att bjuda på? Hur kom det sig att ni började läsa böckerna?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar