onsdag 11 november 2015

7 frgåor om min läsning

1. Hur hittar du nya böcker att läsa?
Oj, såklart genom andra bokbloggar, tror faktiskt jag hittar nya böcker att läsa mest från bokbloggar. Jag är också med i en grupp på Facebook som heter "Vi alla som älskar att läsa böcker", där finns det MASSOR med boktips, jag älskar den gruppen. Sedan får jag väl också boktips genom instagram, twitter och andra sociala medier.

2. Hur kom det sig att du började gilla att läsa?
Jag hade det väldigt svårt med läsning när jag var liten, var sist i klassen på att lära mig att läsa och fick alltid(!) läse de lättaste böckerna. Men någonstans hände det något och läsandet har alltid varit en stor del utav vem jag är, jag har alltid en bok med mig och är ständigt beredd på att diskutera böcker, även om det är med en främling eller en släkting. Nu har mitt läsande till och med gått så långt att jag pluggar det. Vem trodde det när jag satt och försökte lära mig skillnaden på den och det?

3. Hur har din smak för litteratur förändrats under åren?
Egentligen har den inte förändras så något fruktansvärt genom åren, jag kan fortfarande längta efte att få läsa en Kitty bok som jag läste när jag var mindre. Jag älskar feelgod böcker och läser gärna Marian Keyes. Något som har ändrats nu är att jag läser deckare, dock så ska dom inte vara för otäcka eller läskiga, utan jag läser gärna en pusseldeckare.

4. Hur ofta köper du böcker?
För ofta enligt min pojkvän....Men säg, 5 nya böcker trillar in varje vecka - hinner jag läsa dem? Nope. I helgen upptäckte jag också en ny second-hand affär som hade ta 3 betala för 2 och deras utbud på böckerna var himmelriket. Jag längtar redan till nästa gång jag får besöka stället!

5. Hur kom det sig att du började bokblogga?
Jag har alltid skrivit ner det jag har läst i en liten läsdagbok, och en kommentar om vad jag tyckte om boken. Sedan var jag inne på Bokhoras blogg och tanken slog mig då att jag också kunde blogga om böcker ju! Då startade jag en bokblogg med min kusin, sedan en med min bästis, och sen startade jag denna blogg som har funnits sedan 2012.  Kan ju säga att börja bokblogga kan vara det bästa jag har gjort i mitt liv.
6. Hur reagerar du om du inte tycker om slutet på en bok?
Jag kan bli helt förstörd om ett slut inte är som jag vill ha det, jag kan seriöst gå och grubbla över slutet i en vecka och ibland kan det gå så långt att jag börjar gråta för slutet var sämst?

7. Hur ofta bläddrar du fram och smygtittar på slutet av en bok?
Whhhhaaat? Gör folk sånt??? Jag har aldrig gjort det och har svårt att se att jag någonsin kommer göra det.

Listan kommer härifrån!  =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar