måndag 2 december 2013

Recension: bok. Dejta utan bedövning - Lisa Cach

Tack och lov har hon massor med vänner som kan hjälpa hennes att komma över ångesten - sexiga Cassie (bra att få åsikter från en person som alltid hyser motsatt uppfattning), analytiska Louise (för mycket anylyserade är inte alltid bra)  samt tandläkaren Scott (kan bli användbar). Men när Hannah med stormsteg närmar sig de magiska 20, inser hon desperat att hon måste börja dejta på allvar. Men målet utskakat kastar sig Hannah ut på singelmarknaden. Annonser, dejtingsidor och partyklubbar...Till slut har hon kysst så många grodor att själv riskerar att bli grön.

När jag började läsa den boken ville jag ha något enkelt, något som gick fort att läsa och det fick jag. Det var ingen komplicerade läsning utan det gick snabbt och smidigt! Otroligt skönt med lite avkoppling från alla dystopier och deckare. Jag älskar ju chick-lit och varje gång jag läser en chick-lit bok så får jag en liten påminnelse om att jag verkligen borde läsa fler.

Det jag älskar med chick-lit är att det alltid är samma sak, men det är ju det som gör chick-lit genren så spännande Ibland kan det vara riktigt skönt och bara få koppla av med en bok som bara innehåller kärlek, killar, roliga och rappa dialoger och bara allmänt tjejsnack, och inte krig, rebeller, vapen, blod osv.

Det var chick-lit på hög nivå och som alla andra chick-lit böckern tog den inte över mitt liv som tex Legend, Divergent, och The Hunger Games gjorde. Jag bara läste den och reflekterade inte så mycket, utan njöt bara av språket och de roliga karaktärerna. Att killen hon föll för fanns precis framför henne tyckte jag va extra charmigt med boken!