tisdag 31 december 2013

2013

Idag är det ju nyårsafton, själv tycker jag att det här året har gått väldigt fort? Ovanligt fort tillochmed? Jag ser verkligen fram emot 2014 eftersom det händer många roliga saker!

Några bra saker som hände 2013: 

Att jag åkte till Berlin i mars och prickade av ännu en huvudstad i europa. Har som livsmål att pricka av iaf hälften av huvudstäderna. Än så har jag prickat av London, Berlin, Stockholm, Helsingfors. Haha, trodde de va fler huvudstäder men tydligen inte...Men Berlin var en så himla trevlig stad som jag gärna besöker igen i framtiden.

-Gick på konsert x2. Justin Bieber och One dircetion. Bästa konserten var 1D helt klart! Snart är det dags igen för ännu en till konsert - One Direction 14 juni! Men om det är någon som vill gå på Miley så hör av er :-)


- Åkte till min favorit plats i Sverie - Skåne två gånger om. Det finns ingen bättre känsla att få åka till mitt egna paradis, jag älskar havet, malmö, blåsen, everything. Jag fick åka dit 2 gånger, den första gången för min kusin tog studenten och andra gången för min andra kusin konfirmerade sig. Den andra gången längtade jag mest bara hem och anledningen har ni här nere.

- Han. Han som jag har suktat efter vääääldigt länge blev äntligen min och därför längtade jag mer hem till honom än att njuta av att vara i Skåne. Den 4/1 har det varit vi i 5 månader och jag är så himla lycklig med honom. Det absolut bästa som hände mig (och honom) 2013.

- Jag började träna ett pojklag i fotboll i åldersgruppen 06/07. Det har varit en otrolig resa som är mest rolig än jobbig! Men ni ska veta att det kräver mycket av mig själv och jag måste ta mer ansvar än vad gjorde innan. Nu är det föräldrar som ska ha information, det är möten med föreningen, det är cuper och matcher, det är närvaropapper som ska lämnas in i tid, det är personnummer som ska in, och så ska man också planera bra och lärorika träningar. Men samtidigt så ger det väldigt mycket tillbaka. 

Några mindre bra saker som händer var att min farfar dog och jag fick därför gå på min första begravning, och helst vill jag inte gå på fler. Min mormor fick också cancer, så därför ber jag er om ni känner någon eller några som röker, gör allt för att de ska sluta, min mormors cancer kom genom hennes rökning. Men det måste komma några hemska och jobbiga händelser för att man ska kunna uppskatta livet ännu mer.

Ja, det var några små minnen som jag förknippar 2013 med. Nu ser jag fram emot utmaningarna som 2014 kommer att erbjuda. Gott nytt år på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar