onsdag 4 december 2013

Vill läsa

En bokserie som jag har hört talas om är Soul Screamers, och jag har varit nyfiken väldigt länge av serien eftersom nästan alla recensioner jag har läst är väldigt positiva. När jag såg att den första boken ska komma ut på svenska blev jag mer än glad! Vad jag har förstått så innehåller boken också en mellanbok. En bok som jag måste läsa!

NÅGOT ÄR INTE SOM DET SKA MED KAYLEE CAVANAUGH

Hon ser inte döda människor, men ...

Hon känner på sig när någon i hennes närhet är på väg att dö. Och när det händer är det som om en kraft bortom hennes kontroll tvingar henne att gallskrika. Bokstavligt talat. När anfallen kommer allt oftare börjar Kaylee själv undra om hon inte håller på att bli galen.

Allt hon vill är att njuta av att den snyggaste killen i skolan börjat lägga märke till henne. Men att ha en normal dejt verkar omöjligt när det blir alltmer tydligt att Nash vet mer om hennes behov att skrika än hon gör själv. Och när deras klasskompisar börjar dö utan någon förklarlig anledning är det bara Kaylee som kan förutspå vem som står på tur ... och bara hon som har möjlighet att rädda dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar