fredag 29 november 2013

Tips på tre tv-serier

Jag älskar kriminalserier och har gjort det länge. När det gäller kriminal tycker jag mest om när det handlar om seriemördare, kidnappning eller bombdåd. Så därför tänkte jag ge tips på 3 av mina favoritserier när det kommer till kriminal, deckare, thriller. Ni får gärna tipsa om andra deckarserier också!


Criminal Minds 

Favoritkaraktär: Doktor Spencer Reid. Prentiss. JJ. Morgan. 

Varför ska man kolla på CM?: Criminal Minds har de brutalaste mord man kan tänka sig. Här tar de ingen hänsyn till att tittarna kan vara yngre än 15. Det är mycket tortyr, plågeri av olika slag, mycket psykiskt också. Alla karaktärer har sin egen personlighet och problem, det blir en hel del personligt och inte bara att lösa brott.

Det bästa ur CM?: När Rossi försöker lösa det fallet när 3 barn såg sina föräldrar bli ihjälhugna som har plågat honom i över 20 år. Det avsnittet var riktigt riktigt riktigt bra och spännande, bra twist och komplicerade hela handlingen. (säsong 3) 

 The Blacklist

Favoritkaraktär: Elizabeth Keen. 

Varför ska man kolla på The Blacklist?: Det är en annorlunda deckarserie, den liknar inte Criminal Minds eller NCIS någonstans vilket jag tycker gör så att den sticker ut ordentligt. Det är bra och genomtänkta  karaktärer och ja, man blir tokig på Reymond Reddington.

Det bästa ur The Blacklist: Alla avsnitt är spännande på sina sätt men jag tycker det är extra spännande med att Elizabeths man har 5-6 pass och massvis med pengar i en låda under golvet. Det gör så att alla karaktärer blir inblandade och inte bara en.


The Mentalist

Favoritkaraktär: Patrick Jane. Theresa Lisbon.Cho. Van Pelt. Rigsby.

Det bästa ur The Mentalist: Alla Red John bitar helt klart, jag tycker att det twistar till serien riktigt ordenligt, och säsongsfinalen av säsong 2 var riktigt spännande när Red John visar sig men har en mask på, jag satt och bet av naglarna. En annan sak jag också tycker är så bra med The Mentalist är att det inte blir så satans läskigt som det blir i Criminal Minds, där får vi följa med mördaren när hen mördar medans i The Mentalist får vi knappt se en död kropp! Perfekt för oss som är lättskrämda...

Varför ska man kolla på The Mentalist?: Jag älskar Simon Baker och jag tycker han gör hela serien. Han ser det ingen annan ser och är oftast flera steg före alla andra.

Andra bra kriminalserier är Anna Pihl, NCIS, Sherlock.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar