söndag 3 november 2013

Tips på 5 serier!

När jag surfar runt på internet så hittar jag alltid någon bok eller serie som jag vill läsa/se. Jag har sammanställt en liten lista på några tvserier som jag vill se och listan på "vill-se-tv-serier" fortsätter att växa ;-)

The Blacklist.

Handling: Raymond  Reddingston aka Red får högst upp på FBI:s lista över de största kriminella i världen och att fånga honom skulle vara en stor bedrift. Men en dag vandrar han in i deras högkvarter och erbjuder sig att hjälpa till och fånga de mest kriminella i världen. Men han talar endast med  Elizabeth Kane som är nyexaminerad profilare


Hostages. 

Handling: Dr Ellen Sanders och hennes familj blir till gisslan av FBI-agenten Duncan Carlisle och hans gäng. För att bli fri ger de henne ordern om att mörda presidenten annars dör hennes familj.

Banshee.

Handling: Lucas Hood som är en föredetta fånge och mästertjuv tar jobbet som sheriff i en amishstaden Banshee. Där är han lagens väktare och försöker hålla tjuvarna borta. Ibland dyker det upp fiender från hans förflutna och de är inte alltid snälla. 

Political animals.

Handling: Political animals handlar om en föredetta first lady. Hon agerar som Secretary of State till presidenten just nu. Vi får följa henne i det vita huset som politiker och så får vi följa henne som mor till sin trasiga familj. 

Atlantis.
 
Handling: Den unge Jason försöker ta reda vad som hände med sin pappa och därför beger han sig ner under vattnet, och hamnar i den mystiska staden Atlantis och ett episkt äventyr börjar. 
Jag är mest sugen på The Blacklist och Atlantis så det är nog de två jag kommer kolla in så fort som möjligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar