söndag 9 juni 2013

Tag: sommarläsning

1. Vilka fem böcker MÅSTE hinna läsas i sommar?
Oj, har en hel lista med böcker jag vill läsa! Men fem böcker som jag garanterat måste läsa är: Himlen börjar här, Karriär och köksbesvär, Mina hemligheter, Kretsen, Själlös.

2. Vilken bok är du egentligen inte så sugen på men känner att det är dags att ta tag i?
Har några klassiker här hemma som jag vill läsa men är inte så super sugen på. 


3. Var är bästa stället att läsa på i sommar?
Solstolen. 

4. Handen på hjärtat, var tror du att du faktiskt kommer läsa någonstans?

I min säng. Eller utomhus någonstans. 

5. Vilken bok tror du kommer bli sommarens bästa?
Oj så svår fråga...Jag har två böcker som jag tror är riktigt bra. De utvalda: hemligheternas rike och Änglarnas kamp. Men såklart kommer jag köra den klassiska omläsningen uv Himlen börjar här som är en utav mina favoritböcker. 

6. Vilken bok borde ALLA läsa i sommar?
Min sommarbok är Himlen börjar här, så den borde alla läsa tycker jag! :) 

7. Strand eller hängmatta?
Oj, när jag är på stranden så beror det på sällskapet. Om jag åker med familjen så läser jag men om det är med kompisar så blir det svårt att hålla koncentrationen. Så jag säger hängmattan! (även om min familj inte äger någon hängmatta) 

8. Deckare eller roman?
Oj, när jag väl läser deckare så älskar jag det men jag läser mest romaner. Men ska absolut bättra mig på att läsa mer deckare, hade tänkt att snart läsa någon utav Sofie Sarenbrants böcker, eller Mons Kollentoft. 

9. Favoritgenre?
Alla? Jag tycker bara att boken har en bra historia så kan jag läsa vad som helst. Men klart att fantasy, och andra ungdomsböcker lockar mycket. 

10. Tagga tre andra!
Nee fy?! Måste jag? Jag taggar alla som vill göra denna roliga lista så slipper jag få dåligt samvete! :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar