söndag 23 juni 2013

Recension: Tv-serie. Revolution


Nu är det så att jag bara måste tipsa om världens bästa tv-serie. Jag har sett på några seriebloggar att de har upptäckt Revolution, men jag ser gärna att alla upptäcker denna fantastiska serie!

Revolution handlar om en värld där all elektricitet har försvunnit, elen har varit borta i över 15 år och alla människor lever utan modern teknologi. När Charlies by blir anfallen utav Monroes soldater och hennes far blir brutalt mördat. Tillsammans med två vänner ger sig Charlie, som är en tuff tjej ut på ett äventyr för att hitta sin bror dels så får de svar om varför elektricitet har försvunnit. Att hennes avlidne far skulle ha en så stor roll inom det trodde hon aldrig. 

Om du är precis som jag, älskar tjejkaraktärer som kan slåss, vara tuff, inte ta någon skit, vara jäkla grym bara(typ som Katniss) så kommer ni gilla Charlie. Även om hon inte säger så mycket (har seriöst inte mer än 10 repliker i varje avsnitt) så märker man av henne hela tiden. Hon liksom är den som observerar och betraktar allting. Jag shippar henne och Jason skit hårt, precis som Zoe och Wade från Hart of dixie. Dock så skulle jag gilla de mer om de bara fick mer stunder tillsammans. Men det lilla som man får se de tillsammans så är det riktigt bra.

Andra karaktärer som jag gillar är Nora (MEN SÄSONGSAVSLUTNINGEN HALLÅ?!), Miles, Monroe, Jason, Charlie. Det finns massor med olika karaktärer, så jag lovar att du kommer hitta en favorit. 



Om du är tveksam till att se den här serien så ger jag dig 5 anledningar till att kolla på den: 

- Gillar du Lost eller Falling Skies så kommer du att älska Revolution. Samma skapare till Lost har ett finger inblandat i Revolution. 

- Våld, vapen, blod. You name it.

- Mysterium är stor del utav Revolution. Det är mycket snack om datorer och stora mysterium omkring det. Många twistar som löses upp, till skillnad från Pretty Little Liars där vi står på samma ställe hela tiden och trampar. 

- Okej, det här är egentligen ingenting bra. Men viktiga karaktärer kan bara dö som flugor. Skaparna av denna serier kan ta död på vem som helst, viktigt eller oviktigt karaktär.

- Det blir aldrig tråkigt i den här serien, det händer ständigt nya saker eftersom det är i stort sett krig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar