tisdag 4 juni 2013

Par jag gillar extra från tv-serier

Här kommer del 1 i min lista av "My top 10 TV couples". 5 olika par som finns i tv-serier jag gillar! :)


Zoey och Wade blev ganska snabbt ett självklart par för mig, George kan slänga sig i väggen. Jag tycker Hart of Dixie är en mysig serie att slötitta på, jag hoppas dock att det inte kommer bli som Chuck och Blair i Gossip girl, att det går flera säsonger och så i slutet blir dom tillsammans. Jag hoppas att Wade och Zoey blir tillsammans ganska snart och så får vi följa deras utveckling!

 Chuck är en himla bra serie som jag aldrig vill att den ska ta slut. Från början så klickar Sarah och Chuck och deras relation bara utvecklas från vänskap till något mer. Gillade inte dock säsong 2 angående deras förhållande, Sarah ville liksom aldrig erkänna att hon hade känslor för Chuck och därför dejtade hon andra killar. Jag är på säsong 4 nu och äntligen äntligen äntligen är dom tillsammans och är spioner tillsammans. Jill kom ju i någon säsong men det vart aldrig samma sak som med Chuck och Sarah.

Haley och Nathan, behöver jag verkligen säga något mer? Deras förhållande överlevde galna nannysar, Chris Keller, alkoholproblem, barn, giftemål, en far som är en mördadre, framgång, ja allt man kan tänka sig. Det som är så bra med Haley och Nathan är att det alltid har varit dom och kommer alltid att vara, i OTH har vi sett flera par blivit tillsammans och sen gjort slut, men Haley och Nathan har alltid tillhört varandra. En annan fin sak jag gillar med dem är också att Haley förändrade Nathan och Nathan förändrade Haley, till bättre.

Finns det någon som inte älskar Susan och Mike tillsammans? Redan från säsong 1 vart Susan en stor favorit hos mig och senare blev Mike det också, deras förhållande har också  precis som Nathan och Haley gått upp och ner men det har alltid varit dem. Kan säga att slutet i säsong 9 var det värsta jag har varit med om i hela tv-serie historian. Är det ens lagligt att det ska sluta så i en serie?

Chuck och Blair, det har varit dom sedan säsong 1 och när dom äntligen gifte sig i sista säsongen så var det som om flaggan äntligen hissades upp på helt. Från säsong 2 har det gått upp och ner för dom och när dom äntligen gifte sig kunde man pusta ut, som för övrigt var ett bland de finaste bröllopen som har skådats i en serie. Chuck och Blair passar varandra som handen i handsken, och ja, de två skulle kunna styra en hel värld. Båda gillar makt och är kontrollfreak men innerst inne så är båda två väldigt kärleksfulla människor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar