tisdag 11 juni 2013

Recension: Konserter

Nu har det roliga som skulle hända detta år passerat. *snyft*. Jag menar såklart Justin Bieber och One Direction. Jag kommer ihåg när nedräkningar började vid 200 dagar och sedan vips, så var dagarna med stort D här.

JUSTIN BIEBER

Jag och min kompis var inne i arenan halv sex för att va ute i god tid och slippa köa. Konserten skulle börja sju, 3,5 timmar senare drog förbandet igång och 4 timmar av väntan inuti globen kom Justin ut på scen. Vi satt högst upp i första raden och såg perfekt, globen är en väldigt bra arena för just konserter (tycker jag).

Jusin är väldigt begåvad, både med att dansa och att sjunga. Det jag tycker är kul är att han blandar de sakerna in under konserter. Jag ska vara ärlig, jag hade förväntat mig en storslagen show där alla blev som galna och sjöng med. Men icke, det var  en grym show och Justin är så mycket bättre live, men jag saknade gnistan. Han verkade inte super duper  taggad men det var jag iaf och jag fick en oförglömlig kväll.

Kort sammanfattning: Det fanns bara plats för en stjärna och det var Justin. Vi fans glömdes bort lite men jag tror att alla aldrig kommer glömma den här kvällen.

ONE DIRECTION

Åh, Friends Arena. Vår nationalarena. Att Sverige byggde den gynnade inte bara fotbollen, utan också att band och artister kan uppträda där för större publik. Friends Arena är väldigt väldigt stor, när man kom in i arenan häpnades man över hur stort det är. Sådana här fotbollsarenor finns inte för mig här i Sverige (nu kommer fotbollsnörden fram), utan såna här arenor finns bara i England, Italien, Spanien, Frankrike, där de stora fotbollsligorna håller till. För mig som är fotbollstokig så är detta ett stort steg för svenskt fotboll.

Något annat plus också var att killarna kom ut till oss fans, jag och min kusin hade turen att stå och vara vid rätt tillfälle och var därför 10-15 meter ifrån Niall och Louis (bild). Det märks att 1D gillar Sverige och oss, och det var väldigt kul att de kom ut och visade sig för oss fans.

Konserten då? Jag tror inte att en enda människa satt ner medans de sjöng. När dom spelade Little Things var det mer än bara allsång, det var så mycket känslor inblandade, både för oss fans och för dom. De nämnde också flera gånger under konserten att de hade längtat att få komma hit till Sverige och att vi betydde väldigt mycket för dem, detta fick mig att inse att de betyder mer än vad man anar för fansen. Konserten var som ett stort disco där ingen tänkte på morgondagen. Bra jobbat killar.