torsdag 3 mars 2016

Något positivt!

Det finns så mycket hat just nu här i Sverige, eller ja, i hela världen. Rasismen flödar och folk kommer faktiskt rösta på Donald Trump...

Men! Vill ni få lite hopp om världen så kan jag berätta att i min hemort, Vingåker, i hjärtat av sörmland ska ha en Mångfaldsfestival med en Prideparad!! Jag jobbar ju som kanslist åt fotbollsföreningen Vingåkers IF, och vi anordnar alltid en marknad varje, den har 40 års tradition på nacken så det är ett stooort arbete. Men då kom kommunen på att det borde vara en Prideparad som tågar igenom hela centrumet, men ju längre dom tänkte på projektet och drev frågan framåt så blev det tillslut en mångfaldsfestival. 

Jag tycker det är så himla bra att kommunen bjöd in oss i föreningen eftersom det vår marknad och dom vill ha vårat deltagande och att kommunen faktiskt står upp för alla människor! Om du är svart, vit, gul, rosa, tjock, smal, liten, stor, barn, gay, bisexuell, spelar ingen roll. Huvudsaken är att vi står upp för varandra. 

Det kommer vara en fest, alla är välkomna. Jag är så taggad!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar