måndag 7 mars 2016

Ärliga listan

 Ohyes! Ärligalistan har hittat även till mig, så varsågoda! =)


NÄR GRÄT DU SENAST OCH VARFÖR?

Förr när jag åt p-piller så grät jag åt allt, att pojkvännen skämtade om något, att mamma skällde lite, att skolan gick skit dåligt, att någon sa något, ÅT ALLT. Nu, fri från extra hormoner så gråter jag ALDRIG. Kommer inte ihåg senast jag grät, måste ha varit i somras.


TRE SAKER DU AVSKYR

Djurplågeri
Rasism
Och, djurplågeri igen då det är så avskyvärt.

HUR VAR DU I SKOLAN?

Hmm.. När jag var liten (typ lågstadiet) var jag kompis med alla, ville höras och vara med överallt. På högstadiet började jag hitta mig själv, bra tjejgäng, hade väl medelmåttiga betyg, dock lite högre än medelmåttet. Sen på gymnasiet var jag nog mig själv, hade inte lika stort bekräftelsebehov, träffade killar, träffade galet fina vänner osv. Jag var den som lämnade in saker sist, blev deprimerad, fick plugga på distans varje fredag hemifrån pga depression och sådan grov skolångest. Jag hamnade i en sådan bra klass så allt flöt på bra. Flyttade hemifrån så kände mig otroligt vuxen jämfört med mina klassisar som fortfarande bodde hemma.


VAD BLIR DU STRESSAD AV?

 När jag städar. Blir så stressad och irriterad?! Pojkvännen säger alltid att "oj, kom städjulia fram nu" hehe.


TRE SAKER DU ÄLSKAR:

Böcker
Typ sena sommarkvällar
Min bästis Elin och min mamma och min lillebror Theo och min Calle <3

HUR TROR DU ATT ANDRA UPPFATTAR DIG?

Lite konstig och barnslig, och väldigt mycket nördig. Frågade min pojkvän: snygg, sexig, fin rumpa, smart. Ja, kanske en kombination av allt det där haha. 





HUR UPPFATTAR DU DIG SJÄLV?

Mysig, står upp för alla, rolig, knäpp, snäll, nördig. 


EN SITUATION SOM DU TYCKER ÄR JOBBIG / PINSAM:

Oj, är så himla rädd för att göra fel i mitt jobb. Typ missat någon/något och det blir allvarliga konsekvenser utav det. Också, när jag är med folk som jag känner att jag verkligen inte passar in.

NÄR KÄNNER DU DIG SOM VACKRAST?

Ok, detta är väl inte ett OK svar: men, när jag får locka håret, sminka mig och  ta på mig fina kläder, osv. 





VAD SKRATTADE DU SENAST ÅT?

 Mormor och morfar.

NÅGOT DU FUNDERAT MYCKET ÖVER?

Hur fan kommer det gå med tentan? Jag fattar verkligen ingenting. Hur kan alla andra vara så lugna när vi har världens svåraste tenta? Är det någon mer än jag som har panik? Hur går det för alla andra? Kan jag gå och lägga mig  redan nu?




TRE SAKER DU ÄR RÄDD FÖR:

Rasism, att den finns så nära
Sverigedemokraterna
Att någon familjemedlem ska bli sjuk eller dö. 

ETT YRKE DU TROR DU SKULLE VARA DÅLIG PÅ:

Snickare eller målare, pga när jag gör något så ska det gå fort fort fort. 

SLUTLIGEN, ETT YRKE DU TROR ATT DU SKULLE VARA BRA PÅ:

Bibliotikarie, jag skulle passa perfekt som det. Kan se allt framför mig. Hur jag pratar med människor om böcker, söker information, går runt i kjol och ballerinas, träffar skolklasser, har bok-cirklar med ungdomar och kvinnor. Typ.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar