fredag 3 maj 2013

Nya böcker till bokhyllan

 Tänkte visa mina nya böcker som har fått flyttat in till mig, lite second hand fyndat och födelsedagspresenter. Fyndade Harry Potter och fången från Azkaban för 15 kr, en harlequinbok för 1 kr, och så Bröderna Lejonhjärta som jag fick överta efter min bror. 

 Agatha Christie har dykt upp lite bland de alla bloggar jag följer, tydligen skriver hon detektivromaner och sånt gillar ju jag! Snyggaste omslagen också, fick båda två för 4 kr. 

 Två Haruki Murakmami böcker som jag fick av min bästis när jag fyllde år nu i april, älskar hans böcker men har inte läst 1Q84-serien så jag vart extra glad när jag fick dom + inbundna. De utvalda - Hemligheternas rike köpte jag på bokia för mitt presentkort jag fick när jag också fyllde år. Fick bara bra presenter :)
Grottbjörnes folk - serien har jag hört mycket gott om och hittade första boken för 1 kr, har planerat att läsa den nu i sommar. Lila Hibiskus hittade jag för 3 kr, har läst en intervju med författaren och blev nyfiken på hennes böcker, boklyckan när jag senare hittade en utav hennes böcker för 3 k. Tom Sawyers äventyr hittade jag för 3 kr. Är också inne i ett stadium där jag försöker samla på mig klassiker, gärna "ungdomsklassiker" och Tom Sawyer har jag försökt att läsa förut men tröttnade och så gick tiden ut (typ första gången jag inte har läst klart en bok som är en skolbok).  Ska försöka att läsa så många klassiker jag kan nu i sommar! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar